ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel | از تعریف تا کاربردها و مزایای آن

چهارجداره

ورق پلی کربنات در دنیای امروزه کاربردهای زیادی یافته است؛ کاربرد این ورق ها چنان فراگیر شده که به ندرت روزی بدون استفاده از آن‌ها سپری می شود. ورق پلی کربنات به علت کارایی بسیار بالا، در اشکال و رنگ های متفاوتی تولید می شود. یکی از انواع ورق های پلی کربنات، ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel است.

این ورق یکی از قطورترین انواع ورق پلی کربنات به شمار می رود که ساختاری پیچیده دارد. ممکن است این ورق را با نام ورق پلی کربنات چهار جداره نیز بشناسید، اما حقیقت این است که جدارهای داخلی این ورق ساختاری فراتر از چهار جدار دارند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ساختار ورق پلی کربنات 4x panel، کاربردها و مزایای آن را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

با ورق 4 جداره

ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel چیست؟

تولید ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel نیازمند توجه به مواردی نظیر استاندارد جهانی تولید ورق پلی کربنات، تكنولوژی روز و آزمایشگاه های مجهز است. ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel خواص ویژه مكانیكی و مقاومت به ضربه بالایی دارد. کارایی این نوع ورق که به ورق پلی کربنات چهار جداره نیز معروف است، با ویژگی هایی مانند عایق بودن نسبت به صوت، حرارت و پایداری ابعادی، رو به افزایش است.

دو سطح خارجی ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel با یک لایه پلی اتیلن محافظ پوشانده می شوند. یک سمت ورق نیز دارای لایه مقاوم در برابر اشعه ماورابنفش است تا از نفوذ این اشعه مضر جلوگیری کند.
برخلاف تصور و نام عامیانه این محصول که به ورق پلی کربنات چهار جداره معروف است، تعداد جدارهای داخلی این ورق بیشتر و پیچیده تر است.

ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel، از جدارهایی ضربدری تشکیل شده و از این رو، دارای مقاومتی بسیار بالا است. این ورق برای ساخت گلخانه نیز قابل تولید است و با نام ورق 4x panel شناخته می شود.

uv2

 

مشخصات فنی ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel

ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel نسبت به سایر ورق های پلی کربنات ساختار و مشخصات فنی پیچیده تری دارد. این ورق برای داشتن مقاومتی بالا، نیازمند استانداردهای گوناگونی است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel با توجه به ساختار پیچیده و مقاوم آن، کارایی ها و مزایای زیادی دارد. این ورق با پارامترهای زیادی سنجیده شده تا از سایر ورق های پلی کربنات متمایز شود.

تفاوت ورق پلی کربنات چند جداره با پلی کربنات دو جداره

ورق پلی کربنات دو جداره، تنها از دو جدار بیرونی و جدارهای داخلی عمود بر دو جدار بیرونی تشکیل شده است؛ در حالی که ساختار ورق های چند جداره بسیار پیچیده تر است. ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel از دو جدار بیرونی اصلی و تعداد زیادی جدار درونی در هم تنیده ساخته شده است. این نوع ورق قطر بیشتری نسبت به سایر ورق های پلی کربنات دارد.

ورق پلی کربنات لانه زنبوری نیز نوعی ورق پلی کربنات چند جداره است اما ورق 4x panel ساختاری پیشرفته تر و پیچیده تر دارد. این تفاوت ها منجر به کارایی متفاوت انواع ورق پلی کربنات با یک دیگر می شوند. جدول زیر مشخصات انواع ورق‌های پلی کربنات دو جداره و چند جداره و تفاوت آن ها را مشخص می کند:

مشخصات ورق ها copy

ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel چه کاربردهایی دارد؟

کارایی انواع ورق پلی کربنات بر کسی پوشیده نیست؛ اما ممکن است کارایی های تخصصی ورق پلی کربنات چهار جداره کمی ناگفته مانده باشد. ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel در کنار کاربردهای معمول آن، کارایی هایی تخصصی تر نیز دارد. کاربردهای معمول این نوع ورق مشابه ورق های دو جداره یا سایر ورق های پلی کربنات چند جداره است؛ با این تفاوت که ممکن است اقلیم سازه کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه به کاربردهای ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel اشاره می کنیم:

  • ساخت نورگیر سازه های بزرگ
  • ساخت سازه های فضایی و پیچیده
  • ساخت دیوار پروژه های صنعتی در کنار ساندویچ پنل ها
  • ساخت سقف ایستگاه های اتوبوس و استادیوم
  • ساخت سقف کاذب، سقف استخر، پارکینگ و …
  • ساخت گلخانه های تجاری و باغ های بزرگ تولیدی

پروژه

مزایای ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel

بزرگ ترین مزیت ورق چند جداره 4x panel می تواند کاهش میزان صوت باشد. میزان کاهش صوت ورق پلی کربنات چهار جداره یا 4x panel بر اساس ضخامت ورق به شرح زیر است:

ورق

در ادامه به سایر مزایای ورق پلی کربنات چند جداره 4x Panel اشاره می کنیم:

  • عایق حرارتی و برودتی
  • استحکام بالا در مقابل ضربه (200برابر شیشه)
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش
  • قابلیت انتقال نور (58 تا 60%)
  • وزن کم، حمل و نصب آسان ورق
  • پایداری ابعادی در گستره دمایی 40- تا C°120
  • مقاوم در برابر اغلب مواد شیمیایی و حلال ها
  • قابلیت بازیافت محصول و عدم آسیب به محیط زیست
  • قابلیت تولید در رنگ بندی و ضخامت متنوع

 

اتصال 2 ورق چهارجداره با یکدیگر
اتصال 2 ورق چهارجداره با یکدیگر

بهترین تولید کننده ورق پلی کربنات چند جداره

برای خرید بهترین ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel بهتر است به بهترین تولید کننده مراجعه کنید تا از کیفیت محصول اطمینان داشته باشید. شرکت پلیمر طلایی یزد، تولید کننده بهترین انواع ورق پلی کربنات، ورق پلکسی و ورق کریستال است. این شرکت با بهره گیری از بهترین مواد اولیه و جدیدترین روش های تولید، محصولات خود را روانه بازار می کند. ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel را می توانید مستقیما از سایت پلیمر طلایی یزد تهیه کنید یا با کارشناسان فروش این شرکت در تماس باشید.

کلام پایانی

ساختار مقاوم و سبک ورق های پلی کربنات موجب کارایی بسیاز بالای این محصولات شده است. ورق پلی کربنات چند جداره 4x panel نیز کارایی های زیادی دارد که این محصول را به جایگزینی مناسب برای شیشه تبدیل کرده است. با بهره گیری از این محصول می توانید تا سالیان طولانی عمر سازه خود را تضمین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X