ورق پلی کربنات RFX، تنظیم کننده دمای گلخانه

ورق پلی کربنات RFX

نگه داری از محیط گلخانه و گیاهان آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که به طور مستقیم با امرار معاش گلخانه داران و کشاورزان و در نهایت، مواد غذایی همه ما در ارتباط است. یکی از مهم ترین دغدغه های گلخانه داران در تغییر فصل ها، بهینه سازی دمای محیط گلخانه است. بسیاری از گیاهان به کوچکترین تغییر دما حساسند و ممکن است تغییر دما و زاویه تابش نور، هرچند کم، ضررهای بسیاری برای گلخانه دار در پی داشته باشد. ورق پلی کربنات RFX یکی از نوین ترین و بهینه ترین روش های امروزه برای کنترل دمای گلخانه است. در ادامه به تعریف ورق پلی کربنات آر اف ایکس و مزایای استفاده از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ورق پلی کربنات RFX چیست؟

امروزه استفاده از ورق پلی کربنات برای گلخانه در بین گلخانه داران محبوب شده است؛ اما ورق پلی کربنات آر اف ایکس چیست و چه تفاوتی با ورق پلی کربنات دو یا چند جداره دارد؟
ورق پلی کربنات RFX، مشابه ورق پلی کربنات دوجداره است، با این تفاوت که یک لایه زیگزاگی بر روی جدار درونی آن قرار می گیرد تا بتواند با استفاده از قوانین فیزیک، دما را کنترل کند. ورق پلی کربنات RFX معمولا برای سقف گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند زاویه و میزان نور خورشید را بهینه کند.
ورق پلی کربنات برای گلخانه بهتر است از یک لایه ضد اشعه فرابنفش نیز پوشیده شده باشد تا از نفوذ این اشعه مضر به گلخانه جلوگیری به عمل آورد. استفاده از ورق پلی کربنات آر اف ایکس برای گلخانه، یکی از بهینه ترین و اقتصادی ترین روش ها برای کنترل دمای گلخانه است؛ چرا که به طرز قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می دهد.

انواع ورق پلی کربنات RFX به شرح زیر است:

  • ورق پلی کربنات دوجداره RFX
  • ورق پلی کربنات سه جداره RFX (لانه زنبوری)
  • ورق پلی کربنات چند جداره RFX (4X Panel)

ورق پلی کربنات RFX

ورق پلی کربنات آر اف ایکس چگونه عمل می کند؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، ورق پلی کربنات RFX با استفاده از قوانین فیزیک و شکست نور طراحی شده است. این ورق ها از یک لایه زیگزاگی پوشیده شده اند که با شکست نور قادر به کنترل میزان نور وارد شده به گلخانه هستند. این فرایند در نهایت به بهینه سازی دمای گلخانه منجر می شود.
در فصول گرم که زاویه تابش نور مستقیم است، این ورق ها با ساختار خود موجب منعکس شدن نور به سمت بیرون گلخانه می شوند. این انعکاس نور از افزایش دمای گلخانه جلوگیری می کند. همچنین در فصل زمستان که زاویه تابش نور مایل است، ورق RFX نور را به درون گلخانه هدایت می کند و دمای گلخانه را معتدل نگه می دارد. بدین صورت در تمامی فصول سال می توانیم بهینه ترین دما را با کمک ورق پلی کربنات RFX داشته باشیم و در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.

ورق پلی کربنات RFX

در کدام قسمت گلخانه از ورق آر اف ایکس استفاده می شود؟

ورق پلی کربنات RFX عموما برای پوشش سقف گلخانه به کار می رود تا بتواند زاویه تابش نور خورشید و به دنبال آن دمای گلخانه را کنترل کند. برای پوشش دیواره گلخانه می توان برحسب نیاز از ورق پلی کربنات دو یا چند جداره بهره گرفت. تشخیص این که کدام ورق چند جداره مناسب پوشش دیواره گلخانه شما است، به شرایط اقلیمی منطقه گلخانه بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • میزان بارش منطقه
  • نوع بارش در منطقه (تگرگ، برف یا باران)
  • میزان بادخیز بودن منطقه

پلی کربنات

12 مزایای استفاده از ورق پلی کربنات برای گلخانه

استفاده از ورق پلی کربنات به جای نایلون و موارد مشابه که در گذشته استفاده می شد، مزایای زیادی برای گلخانه داران دارد. برای داشتن یک گلخانه اصولی با بالاترین میزان درآمد، بهتر است برای دیواره های گلخانه از ورق پلی کربنات دو یا چند جداره استفاده شود. همچنین برای پوشش سقف گلخانه، با بهره گیری از ورق پلی کربنات آر اف ایکس، گلخانه شما به گلخانه ای ایده آل تبدیل خواهد شد. از مزایای ساخت گلخانه با ورق پلی کربنات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نرخ بالای بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان

با دوام بالای ورق پلی کربنات، کاهش مصرف انرژی، افزایش کمیت و کیفیت محصول، کاهش هزینه نصب و تعویض و همچنین جلوگیری این ورق ها از خطرات احتمالی نظیر حریق و شوک دمایی، در مدت زمانی اندک، سرمایه گلخانه دار باز می گردد و سوددهی بالا می رود.

2- عمر بالای ورق ها و عدم نیاز به تعویض سالانه

عمر ورق های پلی کربنات RFX بالاست و با تقریب خوبی به مدت ده سال کاملا سالم و بدون آسیب و تغییر رنگ باقی می مانند. این ویژگی باعث می شود علاوه بر حفظ محیط زیست، هزینه های نگهداری گلخانه برای گلخانه داران به شدت تعدیل شود.

3- کاهش اتلاف انرژی به طور کاملا محسوس

کنترل دمای گلخانه با ورق پلی کربنات RFX، باعث می شود اتلاف و مصرف انرژی به حداقل برسد. استفاده از ورق آر اف ایکس در گلخانه با کمترین صرف انرژی موجب تعدیل دما می شود و از این رو، اتلاف انرژی نیز کاهش می یابد.

4- عبوردهی حداکثری نور فتوسنتزی نسبت به شیشه و نایلون

ساختار ورق پلی کربنات RFX باعث شده تا میزان عبور نور لازم برای گیاه از این ورق ها بهینه باشد. عبور نور فتوسنتزی به طور حداکثر، موجب حفظ کیفیت محصول به طور یکنواخت، در تمامی نقاط گلخانه می شود.

5- تنظیم هوشمند و خودکار دما در تابستان و زمستان

ورق پلی کربنات RFX، به کمک ساختار زیگزاگی درون خود، باعث تعدیل دما در فصول مختلف سال می شود. تنظیم هوشمند دما در فصل گرما و سرما به طور کاملا علمی و بر اساس قوانین فیزیک و شکست نور صورت می گیرد و با صرف کمترین انرژی، می توان دمای بهینه را در گلخانه بر قرار نمود.

6- جلوگیری از وارد شدن شوک حرارتی به گیاهان

تنظیم دمای محیط گلخانه با ورق پلی کربنات RFX، از وارد شدن شوک حرارتی به گیاهان جلوگیری می کند. در محیط گلخانه ساخته شده از ورق پلی کربنات آر اف ایکس، دما هرگز ناگهانی تغییر نمی کند. از این رو، گیاهان دچار هیچ گونه آسیبی نمی شوند.

7- سبکی، قوس پذیری و نصب آسان ورق ها

وزن سبک و قوس پذیری این ورق ها، نصب آن ها را بسیار آسان کرده و به همین دلیل در تمامی فضاها قابل اجرا هستند. همچنین، وزن کم ورق پلی کربنات باعث می شود هزینه نصب و یراق آلات کمتر شود.

8- مقاومت در برابر ضربات فیزیکی نظیر تگرگ

ورق پلی کربنات آر اف ایکس مقاومت فیزیکی بالایی دارد. این ورق ها در مقابل انواع ضربه ها مقاومت نشان می دهند و برای شرایط اقلیمی سخت مانند مناطق بادخیز یا پر بارش مناسب هستند. ورق پلی کربنات با مقاومت بالا و دوام کافی، برای هر اقلیمی مناسب است.

9- اشتعال پذیری بسیار کم و امنیت بالا

ورق پلی کربنات در مقابل آتش مقاوم است و اشتعال پذیری بسیار کمی دارد. ورق پلی کربنات RFX از سرایت حریق جلوگیری می کند و در پی آن، فضای گلخانه را از خطرات و ضررهای احتمالی در امان نگه می دارد.

10- عدم تشکیل شبنم روی ورق ها به علت دوجداره و عایق بودن

تشکیل شبنم به علت اختلاف دمای زیاد محیط و سطوح است. استفاده از ورق پلی کربنات برای گلخانه، به خصوص ورق پلی کربنات RFX، موجب تعدیل دما شده و اختلاف دمای محیط گلخانه با سطوح (سطح ورق یا برگ گیاهان) به حداقل می رسد. در نتیجه، در این شرایط شبنم تشکیل نمی شود.

11- قابلیت بازیافت ورق ها و عدم آسیب به محیط زیست

ورق های پلی کربنات از دسته محصولاتی هستند که قابل بازیافت بوده و برای محیط زیست تهدیدی به شمار نمی روند. این ورق ها تا هفت بار قابلیت بازیافت دارند که بیانگر این موضوع است. همچنین عمر بالای ورق ها موجب کاهش تولید زباله می شود که باز هم به سلامت محیط زیست کمک شایانی می کند.

12- تنوع رنگی، تنوع در ضخامت و تعداد جدارها

ورق پلی کربنات آر اف ایکس در تونع رنگی بالا، ضخامت های متنوع و جدارهای گوناگون تولید می شود تا بتوانید بر حسب نیازتان، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

RFX

آیا می توان از ورق دیگری بجای ورق پلی کربنات RFX استفاده کرد؟

اگر میزان نور عبوری به گلخانه شما در تمامی فصول متعادل است، می توانید برای سقف گلخانه از ورق پلی کربنات دو جداره یا چند جداره بهره بگیرید. توصیه ما این است که با یک بار هزینه ورق پلی کربنات RFX، برای چندین سال خود را از هزینه اضافی معاف کنید و برای پوشش سقف گلخانه صنعتی، حتما از ورق پلی کربنات RFX استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید از سلامت محصولاتتان در مقابل تمامی تغییرات دمایی اطمینان خاطر داشته باشید. ورق پلی کربنات برای گلخانه، بهترین جایگزین مواردی است که در گذشته استفاده می شد؛ به این ترتیب، کارایی این محصول به طور مداوم در حال افزایش است.

کدام شرکت، ورق پلی کربنات RFX ارائه می دهد؟

ساخت ورق پلی کربنات RFX، به علت ساختار پیچیده ی آن، تکنولوژی جدید و دستگاه های خاصی را می طلبد و کاملا تخصصی است. شرکت پلیمر طلایی یزد، به عنوان اولین و تنها شرکت ایرانی تولید کننده ورق پلی کربنات RFX، مفتخر است که با تولید این ورق انقلابی در صنعت گلخانه داری رقم زده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید می توانید با کارشناسان پلیمر طلایی یزد در ارتباط باشید.

کلام پایانی

ورق پلی کربنات برای گلخانه، بهترین روش ساخت گلخانه است و پوشش سقف گلخانه با ورق پلی کربنات RFX، می تواند دمای گلخانه را به طور کامل تعدیل و تنظیم کند. استفاده از این ورق ها، میزان اتلاف انرژی را به طرز چشم گیری کاهش می دهد و همچنین، با طول عمر بالایی که دارند، شما را تا سال ها از پرداخت هزینه تعویض پوشش دیوار و سقف می رهانند. ورق پلی کربنات RFX، تنها با کمک قوانین فیزیک و شکست نور، دمای گلخانه را تنظیم می کند و محصولات شما را از گزند تغییر دمای ناگهانی در امان می دارد. بنابراین، ورق پلی کربنات از جوانب زیادی می تواند هزینه های سالانه شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X