ورق پلی کربنات لانه زنبوری | از تعریف و انواع تا کاربردها و مزایای آن

پلی کربنات لانه زنبوری

ورق پلی کربنات یکی از پرمصرف‌ترین محصولات با ساختار پلیمری است. این محصول است که به عنوان جایگزین شیشه به کار می رود؛ از این رو، برای کارایی های متنوع انواع مختلفی دارد. یکی از پرکاربردترین انواع این ورق ها، ورق پلی کربنات لانه زنبوری است. این نوع ورق در رنگ های متنوع و قطرهای متفاوت قابلیت تولید دارد تا تمامی مصارف مشتریان را مرتفع سازد. ورق پلی کربنات لانه زنبوری با نام تجاری ورق پلی کربنات سه جداره نیز شناخته می شود. در این مقاله سعی داریم تا با بررسی انواع ورق پلی کربنات لانه زنبوری، کاربردهای این محصول و مزایای آن را معرفی کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

ورق پلی کربنات لانه زنبوری چیست؟

ورق پلی کربنات لانه زنبوری (Honeycomb) یا سه جداره، از پرکاربردترین انواع ورق های پلی کربنات چند جداره به شمار می رود. این ورق از چند جدار داخلی با شکل هندسی شش ضلعی تشکیل شده که در نهایت شکلی مشابه لانه زنبور پدید می آورند. دو جدار اصلی، این جدارهای لانه زنبوری شکل را احاطه می کنند. ورق لانه زنبوری پلی کربنات می تواند به شکل RFX هم تولید شود و در سقف گلخانه های صنعتی به کار رود. ساختار پلیمری این ورق به عمر و دوام آن منجر می شود و در عین وزن کم می تواند فشار زیادی را متحمل شود. این ورق با ساختار درونی پیچیده خود، از استحکام بی نظیری برخوردار است.

Honeycomb Polycarbonate Sheets copy

انواع ورق پلی کربنات لانه زنبوری

از نظر فیزیکی می توان این نوع ورق پلی کربنات را به دو دسته تقسیم بندی کرد. . مصرف کنندگان و مشتریان این ورق می توانند بر اساس نیاز خود و توجه به وزن سازه، اقلیم سازه و کارایی سازه ورق مورد نظرشان را تهیه کنند. انواع ورق پلی کربنات لانه زنبوری بر اساس اطلاعات فنی محصول به شرح زیر است:

لانه زنبوری

دسته بندی دوم که بر اساس ساختار RFX ورق است، کاربردهای دو مدل ورق را از هم متمایز می کند. ورق پلی کربنات RFX به طور تخصصی برای سقف گلخانه صنعتی طراحی و ساخته می شود که به شکل ورق لانه زنبوری نیز قابل تهیه است. این ورق ها بر اساس قوانین فیزیک و شکست نور قادر به تنظیم دمای گلخانه هستند. برای آشنایی بیشتر با ورق RFX می توانید به لینک مقاله ورق پلی کربنات RFX مراجعه کنید.

تفاوت ورق پلی کربنات لانه زنبوری با پلی کربنات دو جداره

همانطور که پیشتر اشاره شد، ورق پلی کربنات به شکل دو یا چند جداره تولید می شود تا برای مصارف گوناگون به کار رود. ورق پلی کربنات دو جداره از دو جدار اصلی تشکیل شده که جدارهایی کوتاه به طور عمود بر جدارهای اصلی در ورق قرار می گیرند. این جدارها شبکه ای مربع مانند پدید می آورند.

ورق پلی کربنات لانه زنبوری یا سه جداره، از شبکه ای شش ضلعی تشکیل شده که در نهایت جدارهای درونی بیشتر و قطر وسیع تری را شامل می شود. تفاوت این دو ورق به جز شکل ظاهری، کاربرد آن هاست. برای اقلیم هایی با شرایط آب و هوایی نامساعد و سازه هایی که به استحکام بیشتری نیاز دارند، از ورق پلی کربنات سه جداره یا لانه زنبوری استفاده می شود.

مزایای ورق پلی کربنات لانه زنبوری

ورق پلی کربنات لانه زنبوری با ساختار ویژه خود، مزایای زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارد. تعدادی از مزایای استفاده از این نوع ورق عبارت اند از:

عبور دهنده نور در عین مقاومت بالا

از جمله مزایای ورق پلی کربنات لانه زنبوری، مقاومت بالا در عین عبور نور است. این ویژگی باعث شده تا ورق لانه زنبوری بتواند جایگزین خوبی برای سقف شیشه ای باشد. مقاومت بالای این محصول در مقابل ضربات فیزیکی نظیر تگرگ، طوفان و باد، آن را برای اقلیم های گوناگون مناسب ساخته است.

عایق نسبت به تغییرات دما و صوت

ورق پلی کربنات به طرز قابل توجهی عایق صوت، حرارت، برودت و آتش است. این ورق از سرایت آتش جلوگیری می کند و زیان های احتمالی وارد شده به سازه را به حداقل می رساند. همچنین با جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به درون سازه، آرامش سازه را فراهم می کند.

جلوگیری از نفوذ اشعه فرابنفش

اشعه فرابنفش خورشید، با مضرات زیادی که برای گیاهان، جانوران و انسان ها دارد، همواره یکی از نگرانی های افراد بوده است. به این منظور، تلاش های امروزی در پی فراهم آوردن بهره گیری از نور خورشید بدون نفوذ این اشعه مضر به داخل سازه است. با توجه به این که ورق پلی کربنات نیز یک پوشش سقف به شمار می رود، بهتر است یک لایه ضد اشعه فرابنفش روی جدار بیرونی ورق پلی کربنات لانه زنبوری  وجود داشته باشد تا از نفوذ این اشعه مضر به داخل سازه جلوگیری به عمل آید. ورق پلی کربنات لانه زنبوری پلیمر طلایی یزد، شامل این لایه مفید است که به مزایای این محصول افزوده است.

وزن کم محصول، حمل و نصب آسان

از بهترین مزایای این محصول می توان به وزن کم آن و در نتیجه، حمل و نصب آسان ورق اشاره کرد. وزن کم ورق پلی کربنات لانه زنبوری در مقابل استحکام بسیار بالای این ورق، کارایی آن را دو چندان نموده است. با توجه به وزن سبک محصول، به یراق آلات کمتری نیاز است و سرعت نصب ورق لانه زنبوری نیز به طرز قابل توجهی بالا است. این ویژگی سرعت بهره وری از سازه را افزایش می دهد که بازگشت سرمایه در کمترین وقت را به دنبال دارد.

 

Honeycomb Polycarbonate

ورق پلی کربنات لانه زنبوری چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای متنوع ورق پلی کربنات لانه زنبوری باعث شده تولید این ورق در سالیان اخیر گسترده تر شود. این ورق با ساختار مقاوم خود در مکان های زیادی قابل استفاده است. از کاربردهای ورق پلی کربنات لانه زنبوری می توان موارد زیر را نام برد:

  1. پوشش گلخانه
  2. آلاچیق و سایبان
  3. پوشش عابر پیاده
  4. پارتیشن بندی فضا
  5. موانع صوتی
  6. نورگیر ساختمان
  7. سقف شیشه ای صنعتی
  8. سقف سوله، مرکز خرید، ورزشگاه، پارکینگ
  9. بهترین تولید کننده ورق پلی کربنات لانه زنبوری

شرکت پلیمر طلایی یزد با تکیه بر علم روز و بهره گیری از مرغوب ترین مواد اولیه و به روزترین دستگاه ها، بالاترین کیفیت را به بازار ارائه می کند. یکی از محصولات محبوب و پرفروش این شرکت، ورق پلی کربنات لانه زنبوری است که مصارف زیادی دارد. شرکت پلیمر طلایی با تولید سفارشی این محصول به رنگ های گوناگون و ابعاد مورد نظر مشتری، شرایط مطلوبی را برای رفاه مخاطبین خود فراهم نموده است. گارانتی 10 ساله تمامی ورق های پلی کربنات شرکت پلیمر طلایی یزد، از جمله ورق سه جداره یا لانه زنبوری پلی کربنات، بیانگر اطمینان این شرکت به کیفیت محصولاتش است.

کلام پایانی

با در نظر گرفتن ویژگی ها، مزایا و کاربردهای ورق پلی کربنات لانه زنبوری، می توان محبوبیت آن را توجیه کرد. خرید این محصول، بازگشت سرمایه سریعی را در پی دارد و از این رو، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. ورق لانه زنبوری، با ساختار سبک و در عین حال محکم خود، می تواند پاسخ گوی بسیاری از نیازهای ساختمانی و عمرانی شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X