6 نکته مهم حمل و نقل ورق پلی کربنات | بررسی نحوه صحیح حمل و نقل ورق پلی کربنات

و نقل ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات یکی از محصولات پرکاربرد دنیای امروزی به شمار می رود. ورق پلی کربنات از انتخاب نوع مناسب آن و حمل و نقل گرفته تا نصب ورق، نکات مهمی دارد که باید در دستور کار قرار بگیرند. حمل و نقل ورق پلی کربنات یکی از مهم ترین موارد مربوط به این محصول است؛ چرا که با ایمنی افراد و ضرر و زیان مالی و جانی سروکار دارد.

از این رو، باید جدی گرفته شود و ایمنی های لازم در دستور کار آن قرار بگیرند. در این مقاله سعی داریم با بررسی نکات مهم حمل و نقل ورق پلی کربنات و نحوه حمل و نقل صحیح محصول، از بروز مشکلات گوناگون برای مشتریان گرامی جلوگیری کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نکته اول، بررسی اندازه، ضخامت و سلامت ورق پلی کربنات

اولین نکته مهم در حمل و نقل ورق پلی کربنات اندازه گیری ابعاد ورق و بررسی ضخامت آن است. پس از انتخاب ورق پلی کربنات مناسب برای استفاده در محل مورد نظر، ابعاد ورق برای بارگیری اصولی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس، ماشین حمل مناسب برای حمل و نقل ورق انتخاب می شود تا ورق ها کاملا در ماشین حمل جای گرفته و آسیب نبینند. سپس لبه های ورق های پلی کربنات با نوارهای محافظ یا روکش پلاستیکی پوشانده شده و برای بارگیری آماده می شوند.

6 نکته مهم حمل و نقل ورق پلی کربنات

نکته دوم، بسته بندی مناسب و اصولی ورق پلی کربنات

ورق های پلی کربنات باید به صورت افقی بر روی پالت های تمیز و محکم از جنس فوم هایی با ضخامت 10 میلی متر قرار بگیرند. سپس از تسمه های پلاستیکی یا نوار برای محکم کردن ورق ها روی پالت استفاده می شود. برای محافظت از ورق در برابر خراشیدگی و ضربه و رعایت نحوه صحیح حمل و نقل ورق پلی کربنات، بهتر است از واشر یا مواد نرم در بین ورق ها استفاده شود. پس از بسته بندی اصولی ورق پلی کربنات، محصول آماده حمل و نقل می شود.

بررسی نحوه صحیح حمل و نقل ورق پلی کربنات

نکته سوم، حمل و نقل ورق پلی کربنات به شیوه اصولی

برای حمل و نقل ورق پلی کربنات به شیوه درست و اصولی، از یک کامیون یا تریلر با اندازه مناسب پالت های ورق پلی کربنات استفاده می شود. معمولا به علت سنگینی و بزرگی ورق های پلی کربنات، برای بارگیری و تخلیه از جرثقیل یا لیفتراک بهره می گیرند. توجه کنید که ابعاد وسیله نقلیه با ابعاد ورق پلی کربنات هماهنگ باشد. بهتر است برای حفظ بهتر محصول در هنگام حمل و نقل و کاهش احتمال آسیب، از ماشین مسقف استفاده شود یا بر روی محصولات پوشش مخصوص قرار بگیرد.

نکات ایمنی حمل و نقل ورق پلی کربنات

نحوه صحیح حمل و نقل ورق پلی کربنات، ایمنی کار را نیز شامل می شود. هنگام حمل و نقل ورق پلی کربنات، باید احتیاط لازم انجام شود تا از ضربه یا تکان خوردن ناگهانی ورق جلوگیری به عمل آید. همچنین بهتر است لبه های تیز ورق پوشانده شوند تا نیروهای حمل و نقل در معرض خطر قرار نگیرند. در حین حمل و نقل ورق پلی کربنات، پالت های شامل ورق باید با تسمه یا سیم بوکسل محکم شوند تا حین جابجایی محصول تکان نخورد و ثابت بماند.

از ترمز کردن شدید که باعث جابجایی ناگهانی یا واژگونی محصول می شود نیز باید خودداری کرد. فراموش نکنید که برای حمل و نقل یا جابجایی ورق پلی کربنات، استفاده از دستکش و عینک ایمنی الزامی است. پس از بارگیری، ماشین حمل به سمت مقصد روانه شده و پس از رسیدن به مقصد، آماده تخلیه بار می شود.

نکات ایمنی حمل و نقل ورق پلی کربنات

تخلیه بار ورق پلی کربنات با روش صحیح

پس از رسیدن بار به مقصد، تخلیه بار نیز باید به اندازه بارگیری بادقت و اصولی انجام شود. برای تخلیه بار پلی کربنات، بهتر است از تجهیزات مناسب استفاده شود. هنگام بلند کردن یا حمل ورق پلی کربنات، باید جانب احتیاط رعایت شود تا از افتادن ورق، آسیب به ورق یا آسیب به نیروی باربری جلوگیری شود. برای تخلیه بار نیز می توان از لیفتراک بهره برد تا تخلیه راحت تر و امن تر صورت پذیرد. از تخلیه ناگهانی بار نیز باید اجتناب شود؛ چرا که ورق پلی کربنات به علت سنگینی می تواند با فرود ناگهانی مواجه شده و خطرآفرین باشد.

انبارش ورق پلی کربنات به شیوه اصولی

انبارش ورق پلی کربنات نیز اهمیت زیادی دارد. هر چند نحوه صحیح حمل و نقل ورق پلی کربنات انجام شود اما انبارش محصول اصولی نباشد، در نهایت ورق ممکن است دچار آسیب شود. توجه کنید که در هوای گرم یا آفتابی، ورق های پلی کربنات در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند؛ زیرا ممکن است خم شوند تا تاب بردارند. ورق های پلی کربنات باید در محلی خشک، تمیز و به صورت افقی نگهداری شوند. بهتر است تا هنگام استفاده و نصب ورق پلی کربنات، روکش محافظ ورق پلی کربنات جدا نشود تا از آسیب و خراشیدگی مصون بماند.

نکات تکمیلی حمل و نقل ورق پلی کربنات

حمل و نقل ورق پلی کربنات همانند نصب ورق پلی کربنات نکات مهمی دارد که بهتر است رعایت شوند تا از آسیب های مالی و جانی جلوگیری به عمل آید. اگر برای حمل و نقل ورق پلی کربنات، ذخیره سازی ورق یا نحوه نصب ورق پلی کربنات با هرگونه مشکل یا سوالی مواجه شدید، با کارشناسان مجرب شرکت پلیمر طلایی یزد تماس حاصل فرمایید. پلیمر طلایی یزد همواره در راستای راهنمایی و رضایت مشتریان خود پیشتاز بوده و در این مسیر می کوشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X