ورق پلی کربنات نشکن چیست و چه مزایایی دارد؟

پلی کربنات تخت

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر شیشه های استفاده شده در اطراف ما دچار شکستگی نمی شد چه مزایايی داشت؟ شکستن شیشه، خطرات ناشی از آن و هزینه تعمیر شیشه در صنعت ساخت و ساز و صنایع مختلف یکی از دغدغه های فعالان این صنایع است. شکنندگی شیشه، وزن بالای آن، شکل پذیری سخت و مقاومت ضربه ای پایین از مهمترین نقاط ضعف این محصول به شمار می روند.

از این رو، برای شیشه جایگزینی نوین ارائه شده تا خطرات و هزینه های تعمیر شیشه را به حداقل برساند. در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی ورق پلی کربنات تخت یا ورق پلی کربنات نشکن، مزایا و کاربردهای آن را شرح دهیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ورق پلی کربنات تخت چیست؟

در استانداردهای جهانی، ورق­ های پلی­ کربنات تخت ۴ میل به بالا را ورق پلی­ کربنات نشکن می­ نامند. ورق پلی­ کربنات نشکن یا ورق­ تخت، محصولی منحصر به فرد بوده که در یک طرف با لایه محافظ اشعه UV محافظت می شود. ضریب امنیتی بالا در مقابل ضربه­ های فیزیکی شدید، این محصول را به کالایی ایده­ آل به عنوان جایگزین شیشه تبدیل نموده است.

این ورق­ها با ویژگی هایی نظیر وزن مناسب، رنگ ثابت و متنوع، مقاومت بالا در برابر حرارت بالا و پایین، خود خاموش شوندگی و تقریبا غیرشکننده همراه هستند. ورق پلی کربنات تخت یا ورق نشکن، در هنگام بروز حوادث طبيعی مانند زلزله، خطرات ناشی از شكست شيشه را به صفر می رساند.

تخت نشکن

نصب این نوع ورق بسیار آسان است و حالت پذیری بالایی دارد. به همین دلیل برای بسیاری از مصارف بهترین گزینه به شمار می رود. برخی از کاربردهای ورق پلی کربنات نشکن به شرح زیر است:

  • دیوارهای صوتی
  • سپر ایمنی
  • دیوار اصابت­ های فیزیکی
  • بانک­ها، طلا و جواهرفروشی ­ها
  • موزه ­ها، مکان­ های امنیتی و نقل و انتقال­ پول و…

از این محصول برای نورگیرهای سقفی هم استفاده می­ شود. به دلیل شفافیت بیشتر ورق پلی کربنات تخت نسبت به شیشه، این ورق­ ها نور کاملا یکسانی را از خود عبور می دهند. از این رو، ورق پلی کربنات تخت یا نشکن برای گلخانه ­داران، پلیس امنیت و بسیاری از مشاغل دیگر نیز می­ تواند مورد توجه قرار بگیرد.

مشخصات فنی ورق پلی کربنات نشکن (تخت)

ورق پلی­ کربنات نشکن (تخت) در ابعاد استاندارد ۲۰۵ در ۳۰۵ سانتی­متر تولید می­ شود. شرکت پلیمر طلایی یزد این محصول را از ضخامت ۲ تا ۱۶ میلی­متر و در رنگ­ های مختلف تولید می کند. پلیمر طلایی، این محصول را نسبت به رنگ­ پریدگی، شکسته شدن و آسیب­ های احتمالی که در مواردی مثل تگرگ و طوفان، کم شدن مقاومت به ضربه، تا ۱۰ سال ضمانت نموده است.

همچنین بیمه پاسارگاد با توجه به آزمایشات گوناگون و تاییدیه­ های لازم این محصول را بیمه کرده تا مشتریان محترم با آسودگی از ورق پلی­ کربنات نشکن بهره­‌مند شوند.

صوتی
دیوار صوتی پل طبقاتی صدر در تهران

پیشنهاد می­ن ماییم برای دریافت اطلاعات فنی در خصوص ورق­ های پلی­ کربنات نشکن شرکت پلیمر طلایی یزد به ادامه مقاله توجه فرمائید.

چرا باید از ورق پلی کربنات نشکن استفاده کرد؟

ورق پلی کربنات نشکن یا تخت، به دلیل ویژگی های خاص خود کارایی های گسترده ای دارد:. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر تغییر دما (گستره دمایی ۴۰- تا ۱۲۰ درجه سانتی­گراد)
  • مقاومت بالا در برابر ضربه­ های شدید (۲۵۰برابر شیشه) و تقریبا نشکن
  • تقریبا غیر قابل اشتعال (دارای ویژگی خودخاموش شوندگی در صورت آتش­سوزی)
  • نصب، نگهداری و حمل و نقل آسان
  • عایق الکتریکی و حرارتی فوق ­العاده (تابلوبرق ها)
  • وزن مناسب و تقریبا سبک ( تقریبا ۲/۱ وزن شیشه با همان ابعاد)
  • شعاع انحنای ایمن حدود ۱۷۵ برابر ضخامت (شکل دهی آسان در خلأ)
  • بازیافت آسان

سبک بودن این محصول در مقایسه با دیگر ابزار ایمنی، باعث سهولت در حمل و نقل و ساخت و ساز آن شده که همین موضوع آن را در زمره محصولات پرکاربرد در صنایع ایمنی و امنیتی قرار داده است.

پلی کربنات تخت نشکن

ورق پلی کربنات نشکن با ضریب امنیتی بالا

امروزه در کشور­های مختلف، کارشناسان در راستای ایمنی بیشتر برای جلوگیری از جرم، آسیب­های احتمالی، بلاهای طبیعی و غیره می کوشند. به طور کلی می­توان گفت متاسفانه به دلیل افزایش جرم و دیگر مسائل امنیتی، امروزه به استفاده از تجهیزات حفاظتی و ایمنی نیاز بیشتری احساس می­ شود. از این رو، در راستای حفظ ایمنی سازه از شیشه­ های شکننده کمتر استفاده می شود.

پلی کربنات گنبدی

شرکت پلیمر طلایی یزد با بررسی کارشناسان خود و شناخت این نیاز و با استفاده از دانش روز دنیا اقدام به تولید این محصول کرده است. مسلما استفاده از هر ماده دیگری سبکی و شفافیت صفحات پلی­ کربنات را نخواهد داشت. در این شرکت صفحات پلی کربنات تخت یا نشکن با گریدهای خاص توسط چسب­ های مخصوص از جمله پلی ­اورتان لمینت می­ شوند.

سبک بودن این محصول در مقایسه یا دیگر ابزار ایمنی باعث سهولت در حمل و نقل و ساخت و ساز آن شده که همین موضوع آن را در زمره محصولات پرکاربرد در صنایع ایمنی و امنیتی قرار داده است.

روش برش ورق پلی کربنات نشکن

برای برش ورق پلی­ کربنات نشکن ضخامت ­های بالا (۸ میل به بالا) می­ توان از اره عمود بر استفاده کرد. در صورت انجام این نوع برش با حوصله و البته دور سرعت پایین اره، برش ورق کامل انجام می­ شود. با دستگاه ­های برش لیزری هم می­توان این ورق­ ها را برش داد. قابل ذکر است در ضخامت­ های بالا، لبه­ های این محصول حالت ذوب شدن به خود می­ گیرد.

از این رو، پیشنهاد می­ شود در صورت اهمیت تمیزی لبه کار و بدون پلیسه بودن آن، از واترجت برای برش دادن استفاده شود.

ورق پلی کربنات تخت

عوامل موثر بر قیمت ورق پلی کربنات نشکن

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق پلی کربنات، وزن ورق پلی کربنات است. ورق پلی­ کربنات نشکن (تخت) نسبت به ورق­های هم خانواده خود، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است؛ از این رو، وزن این محصول بالاتر از سایر ورق­های پلی کربنات مانند ورق های دوجداره و چند جداره است. گرچه این محصول به غیر از مورد وزن، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی نسبت به دیگر ورق های پلی کربنات ندارد. مواد اولیه محصول، هزینه نگهداری خط تولید، شیوه تولید محصول، قیمت جهانی نفت و ارز نیز تاثیرات شگرفی بر قیمت این محصول دارند.

معایب ورق پلی کربنات نشکن یا تخت

باید این نکته را بیان کرد که مقاوم ترین محصول پلیمری در جهان یک نقطه ضعف دارد: تنها ضعف ورق­های پلی­ کربنات نشکن، خش­ پذیر بودن آنهاست؛ گرچه این مورد نسبت به مزایای این محصول قابل چشم پوشی است. با شناخت کاربردهای ورق پلی کربنات تخت، از خصوصیات بی‌شمار این ورق ­ها نهایت بهره برداری صورت می پذیرد.

 

بهترین تولید کننده ورق پلی کربنات نشکن

شرکت پلیمر طلایی یزد با کادری مجرب و کارشناسان ماهر، شناخت نیاز مشتریان و با استفاده از دانش روز دنیا اقدام به تولید این محصول کرده است. مسلماً استفاده از سایر ورق های مشابه، سبکی، شفافیت و مقاومت ورق های پلی­ کربنات را نخواهد داشت. در این شرکت، ورق پلی کربنات تخت یا نشکن با گریدهای خاص، توسط چسب­ های مخصوص از جمله پلی ­اورتان لمینت می­ شود.

هنگام خرید توجه کنید

هنگام خرید توجه نسبت به نوع مصرف ورق پلی کربنات نشکن و انتخاب ضخامت متناسب با نیاز خود ضروری است. خرید ورق مناسب باعث جلوگیری از بروز مشکل یا هر گونه ضرر و زیان نصب و بهره ­برداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شانزده =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X