ورق پلی کربنات نشکن چیست؟

پلی کربنات تخت

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر شیشه های استفاده شده در اطراف ما دچار شکستگی نمی شد چه مزایايي داشت؟ و چه صرفه جویی هايی در هزينه ها داشت؟ مزایای ورق پلی کربنات نشکن یا تخت به جای شیشه، امروزه باعث شده تا صنعتگران مختلف به فکر استفاده ازاین محصول باشند، شکستن شیشه و خطرات ناشی از آن و سایر هزینه های بالا در صنعت ساخت و ساز و صنایع مختلف یکی از فکر مشغولی های صاحبان این صنایع بوده و هست. شکست، وزن بالا، شکل پذیری سخت، مقاومت ضربه ای پایین از مهمترین ضعف و مشکلات این محصول می باشد.

در استانداردهای جهانی ورق­ های پلی­ کربنات تخت 4 میل به بالا را ورق پلی­ کربنات نشکن می­ نامند.

ورق پلی­ کربنات نشکن، که به ورق­ های تخت معروف می­ باشند محصولی منحصر به فرد بوده که این محصول در یک طرف با لایه محافظ اشعهUV  محافظت می شود ، ضریب امنیتی بالا در مقابل ضربه­ های فیزیکی شدید، این محصول را کالایی ایده­ آل برای جایگزین نمودن شیشه می­ باشد. این ورق­ها با وزن مناسب، رنگ ثابت، مقاومت بالا دربرابر حرارت بالا و پایین، خود خاموش شوندگی و تقریبا غیرشکننده است و در هنگام بروز حوادث طبيعی مانند زلزله، خطرات ناشی از شكست شيشه را به صفر می رساند.

تخت نشکن

نصب این نوع ورق بسیار آسان است و به همین دلیل برای بسیاری از مصارف کاربردی می ­باشد: دیوارهای صوتی، سپر ایمنی، دیوار اصابت­ های فیزیکی، بانک­ها، طلا و جواهرفروشی ­ها، موزه ­ها، مکان­ های نقل و انتقال­ های پول و غیره.

مشخصات فنی ورق پلی کربنات نشکن (تخت)

ورق پلی­ کربنات نشکن (تخت) در ابعاد استاندارد 205 در 305 سانتی­متر تولید می­ گردد که شرکت پلیمر طلایی یزد از ضخامت 2 تا 16 میلی­متر و در رنگ­ های مختلف اقدام به تولید و این محصول را نسبت به رنگ­ پریدگی، شکسته شدن و آسیب­ های احتمالی که در مواردی مثل تگرگ و طوفان، کم شدن مقاومت به ضربه تا 10 سال ضمانت نموده، همچنین بیمه پاسارگاد با توجه به آزمایشات گوناگون و تاییدیه­ های لازم این محصول را بیمه تا مشتریان محترم با خیال راحت از ورق پلی­ کربنات نشکن استفاده و بهره­‌مند گردند.

صوتی
دیوار صوتی پل طبقاتی صدر در تهران

پیشنهاد می­ن ماییم برای دریافت اطلاعات فنی در خصوص ورق­ های پلی­ کربنات نشکن شرکت پلیمر طلایی یزد به ادامه مقاله توجه فرمائید.

چرا باید از ورق پلی کربنات نشکن استفاده کرد؟

  • مقاومت فوق ­العاده در برابر دماهای بالا و پایین (گستره دمایی 40- تا 120 درجه سانتی­گراد)
  • مقاومت در برابر ضربه­ های شدید (250برابر شیشه) تقریبا غیرنشکن
  • تقریبا غیر قابل اشتعال (خودخاموش شوندگی در صورت آتش­سوزی)
  • نصب و نگهداری آسان
  • عایق الکتریکی و حرارتی فوق ­العاده (تابلوبرق ها)
  • وزن مناسب و تقریبا سبک ( تقریبا 2/1 وزن یک شیشه با همان ابعاد)
  • شعاع انحنای ایمن حدود 175برابر ضخامت (شکل دهی آسان در خلاء)
  • بازیافت آسان

 

پلی کربنات تخت نشکن

از این محصول برای نورگیرهای سقفی هم استفاده می­ گردد به دلیل شفافیت بیشتر نسبت به شیشه این ورق­ ها نور کاملا یکسانی را از خود عبور داده و این موضوع حتی برای گلخانه ­داران ، جواهر فروشی ، پلیس امنیت و بسیاری از مشاغل می­تواند مورد توجه قرار گیرد.

ورق پلی کربنات نشکن با ضریب امنیتی بالا

امروزه در کشور­های مختلف کارشناسان به فکر ایمنی بیشتر برای جلوگیری از جرم، جلوگیری از آسیب­های احتمالی، بلاهای طبیعی و غیره می­باشند و به همین علت سعی می­ شود از شیشه­ های شکننده استفاده کمتری شود در نتیجه به طور کلی می­توان عنوان کرد که متاسفانه به دلیل افزایش جرم و دیگر مسایل امنیتی، امروزه نیاز به استفاده از تجهیزاتی برای حفاظت و مصارف ایمنی احساس می­ شود.

پلی کربنات گنبدی

شرکت پلیمر طلایی یزد با بررسی کارشناسان خود و شناخت این نیاز و با استفاده از دانش روز دنیا اقدام به تولید این محصول کرده است. مسلما استفاده از هر ماده دیگری سبکی و شفافیت صفحات پلی­ کربنات را نخواهد داشت. در این شرکت صفحات پلی کربنات تخت یا نشکن با گریدهای خاص توسط چسب­ های مخصوص از جمله پلی ­اورتان لمینت می­ شوند.

سبک بودن این محصول در مقایسه یا دیگر ابزار ایمنی باعث سهولت در حمل و نقل و ساخت و ساز آن شده که همین موضوع آن را در زمره محصولات پرکاربرد در صنایع ایمنی و امنیتی قرار داده است.

روش برش ورق پلی کربنات نشکن

نکته مهم در برش ورق پلی­ کربنات نشکن برای ضخامت ­های بالا (8میل به بالا) اینکه می­ توان از اره عمود بر استفاده کرد که اگر با حوصله و البته دور سرعت پایین اره انجام شود برش ورق کامل می­ شود، با دستگاه ­های برش لیزری هم می­توان این ورق­ ها را برش داد، قابل ذکر است در ضخامت­ های بالا لبه­ های این محصول حالت ذوب شدن به خود می­ گیرد، ما پیشنهاد می­ کنیم درصورتی که برای شما مهم است تا لبه کار تمیز و بدون پلیسه باشد از واترجت برای برش دادن استفاده نمائید.

ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی­ کربنات نشکن (تخت) نسبت به ورق­های هم خانواده خود اگرچه از استحام و مقاومت بالایی برخوردار است اما وزن این محصول بالاتر از هم نوع خود یعنی ورق­های دوجداره و چند­جداره می ­باشد، از نظر قیمتی نیز تغییرات و نوسان زیادی نسبت به دیگر محصولات هم نوع خود ندارد.

در هنگام خرید دقت کنید

باید در هنگام خرید دقت شود نسبت به نوع مصرف، ضخامت متناسب با آن را انتخاب و خریداری نموده تا هنگام نصب و بهره ­برداری به مشکل بر نخورده و باعث متضرر شدن خود و یا سفارش دهنده پروژه نگردد.

در انتها باید این نکته را بیان کرد که مقاومت ترین محصول پلیمری در جهان یک نقطه ضعف دارد و تنها ضعف ورق­های پلی­ کربنات نشکن، خش­ پذیر بودن آنهاست که نسبت به مزایای این محصول می­توان نادیده گرفت تا از خصوصیات بیشمار ورق ­ها استفاده لازم را برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =

تماس با ما

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما تلاش می کنیم در 24 روز در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.





    X